AIS-ga käsiraadiojaam ICOM M94D hoiatab kokkupõrkeohu eest merel

Back to Blogi

AIS-ga käsiraadiojaam ICOM M94D hoiatab kokkupõrkeohu eest merel

ICOM-i alla 350 euro maksev uudistoode ühendab endas VFH käsijaama kompaktsuse, sisseehitatud GPS ja AIS vastuvõtjaga navigatsiooniabilise ning man-over-board olukorras ka personaalse päästemajaka ülesanded.

Käsijaamad mahuvad taskusse

Väikelaeva statsionaarsele raadiojaamale lisaks või selle asemel võivad laeval pardal olla ka kaasaskantavad väiksema võimsusega käsi-VHF jaamad, mis mahuvad mugavalt tormikate taskusse või rakmete külge. Kui käsijaama kasutatakse vaid raadioside kuulamiseks, võib aparaadi osta ja seda kaasas kanda ka ilma raadioside operaatori tunnistuseta inimene. On tähtis teada, et hädakutsungit võib edastada igaüks!

Alla 6 W võimsusega käsiraadiojaamu ei pea registreerima, kuid kui jaama võimsus on suurem ning jaamal on ka DSC võimekus, siis tuleks see tarbijakaitse- ja tehnilise järelevalve ametis (TTJA) registreerida. Sellist jaama ei pea tingimata siduma konkreetse veesõidukiga, vaid saab vormistada ka isikuliselt. Konkreetse aluse või isikuga peab jaam olema seotud, et oleks võimaliku hädakutsungi puhul teada keda või mida otsida. Ilma sisse programmeeritud MMSI tunnuseta raadiojaamadega saab küll kõnesidet pidada ja töötavad ka GPS ning teised funktsioonid, kuid spetsiaalset automaatse hädakutsungi nuppu enamikel seadmetel kasutada ei saa.

ICOM pani käsiraadiojaama kokku AIS laevainfoga

Laevade automaatse identifitseerimissüsteemi (AIS) integreerimine plotteritesse ja teistesse pardasüsteemidesse on juba ammu normiks, kuid käsi-VHF jaamas on AIS esmakordselt: ICOM’i uudismudel M94D on sisse ehitatud GPS ja AIS vastuvõtjaga võimekas töövahend, mida saab alati mugavalt endaga kaasas kanda. Tänu neile omadustele on ICOM M94D üheaegselt nii tööriist kui enesepäästevahend, kui näiteks julla või abipaadiga merele minnes laeva põhiraadiojaam liiga kaugele jääb. Ka sobib see käsijaam ideaalselt hobimeresõitjale, kes käib merel erinevate väikelaevadega, millest kõigile pole statsionaarse raadiojaama paigaldamine mõistlik või võimalik.

Vastavalt seadistatuna hoiatab M94D käsijaam alarmiga, kui mõni AIS alus on jõudnud ohtlikult lähedale. Seade täpsustab, kui kaugel on teine alus, näitab ära tema nime, kursi ja kiiruse ning ütleb tõenäolise kokkupõrke aja, kui kaptenid midagi ette ei võta. Iseenda asukoha AIS signaali Icom M94D siiski välja ei saada, selleks tuleb laevale paigaldada statsionaarne AIS transponder.

Kui MMSI number on sisse programmeeritud, saab seadme tagaküljel asuva distress nupuga saata detailse, GPS asukoha andmeid sisaldava hädakutsungi.

Mitte ainult AIS

Lisaks AIS vastuvõtjale jagub M94D jaamal võimekust ja lisafunktsioone küllaga ning enamuse tavaliste käsijaamade kõrval on tegemist selgelt äratuntava lipulaevaga. Lihtne GPS-navigatsioonisüsteem võimaldab sisestada teekonnapunkte, nende järgi kurssi võtta ning fikseerida *mees üle parda* (MOB) asukoht, et sinna koheselt tagasi pöörduda.

Lisaks veekindlusele ja ujuvusele hakkab jaam vette kukkudes vilkuma ning annab helisignaale, et lihtsustada tema leidmist nii pimedas kui valges. Eetri kuulamiseks on võimalik valida kahe ja kolme kanali jälgimise funktsioon. AquaQuake võimalus aga puhastab jaama kõlari veest, et see ka märjana selget ja valju heli suudaks edastada. Mahukas 2400 mAh aku peab aktiivses kasutuses vastu kuni kümme tundi.

ICOM M94D

  • Sisseehitatud GPS ja AIS vastuvõtja
  • H-klassi DSC
  • 10-tunnine tööaeg
  • 6 W väljundvõimsus
  • Võimas 1500 mW heliväljund
  • Aktiivne mürasummutus
  • Lihtsamad navigatsiooni funktsioonid
  • Float’n Flash ja MOB automaatne seadistus
  • AquaQuake valjuhääldi veest puhastamine
  • Hind 349 eurot

Share this post

Back to Blogi